Vervolgcursus Digitale Fotocamera:
In mei en september 2018 starten we weer met de Vervolgcursus "Fotograferen met een Digitale Fotocamera".

Voorjaarscursus: Dinsdagavond 15 en 29 mei, 12 en 26 juni en 3 juli 2018.

Najaarscursus: Dinsdagavond 18 september, 9 oktober, 6 en 27 november en 16 december 2018.

De cursus wordt gegeven in cursuscentrum de Boerderij,  Asteroidenlaan 2 in Breugel
( let op , we werken met max. 7 personen , dus wacht niet te lang met inschrijven.)
Cursusinhoud: 5 lessen

Les 1: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur)
Theorieles waarin de camera-instellingen m.b.t. diafragma, sluitertijd, M-stand, B-stand en ISO herhaald worden. Daarnaast gaan we in op scherptediepte, belichtingsstop, ruis- en ruisonderdrukking. Het werken met een reflectiescherm en diffuusscherm.
Uitleg foto-opdracht 1.

Les 2: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur)
Theorieles die geheel in het teken staat van lichtmeting.
We gaan in op: lichtmeetmethoden, belichtingsvergrendeling, belichtingscompensatie, dynamisch bereik, onderwerpgrootte en contrast, histogram lezen.
Bespreken foto-opdracht 1 en uitleg foto-opdracht 2

Les 3: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur)
Theorieles die geheel in het teken staat van het licht zien.
We gaan in op: richting van het licht, lichtsituaties, kleurtemperatuur en creatieve mogelijkheden hiervan, avondlicht.
Bespreken foto-opdracht 2 en uitleg foto-opdracht 3.

Les 4: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur)
Theorieles die geheel in het teken staat van compositie.
Er wordt uitgelegd hoe je een spannende compositie maakt.
Bespreken foto-opdracht 3 en uitleg foto-opdracht 4 ( foto-opdracht 4, kun je doormailen aan mij en dan bekijk ik deze en geef je tips).

Les 5:
Praktijkles voorjaar dinsdagavond 3 juli 2018 van 19.30-22.00 uur.
Praktijkles najaar dinsdagavond 18 december 2018 van 19.30-22.00 uur.
Praktijkles, waarin ik je meeneem naar de binnenstad van  Eindhoven.
We gaan samen op pad om Eindhoven vanuit een andere kijk en lichtomstandigheden te ontdekken.
De theorie die je in les 1, 2, 3 en 4 hebt geleerd kun je hier voluit toepassen en benutten.
Uiteraard krijg je op deze avond  tips en trucs van mij om nog mooiere (avond)foto's te maken.

Cursusprijs: E 145,= incl een hand-out van iedere theorieles, die uitgereikt wordt na iedere les.
Gemiddeld duurt elke les 2 uur, met uitzondering van de  praktijkavond (les 5).
Er is gekozen om eens per 3 weken een les te geven, zodat u voldoende tijd heeft om de opdrachten thuis te oefenen.
Er wordt in een  groep van  max. 7 personen les gegeven, dit om de aandacht maximaal te verdelen en iedereen een gelijke kans te geven om de digitale fotocamera uitgebreid onder de knie te krijgen.
Deze cursus is geschikt voor een digitale spiegelreflexcamera, systeemcamera en instelbare compactcamera.