Workshop Strobistfotografie  
Strobist fotografie (ook wel off-camera flitsen) wil zeggen dat je fotografeert met je reportageflitser (opzetflitser), maar dan los van je camera. Eigenlijk dus gewoon flitsfotografie zoals in een studio, maar dan met je opzetflitser.
Normaal gesproken zit deze opzetflitser op de flitsschoen van je camera. In deze workshop halen we de opzetflitser van de camera af en zetten deze los op een statief.
Deze workshop is speciaal voor fotografen die een middag in de open lucht willen werken met flitslicht van een opzetflitser off camera en het aanwezige omgevingslicht.
We starten met een korte uitleg over flitslicht en omgevingslicht en gaan daarna direct aan de slag.
Deze middag zijn we elkaars model! Maar....heb je iemand die graag model wil zijn voor een paar prachtige foto's dan kan dit altijd.
We gaan de verschillende richtingen van het flitslicht oefenen op een model evt. in combinatie met een reflectiescherm in combinatie met het aanwezige omgevingslicht.
Hoe maak je meer of minder schaduw/plastiek in een portret en hoe maak je jouw sfeer in een portret (dramatisch, fris, zacht, dromerig) en zijn omgeving.

Datum:  zaterdag 14 april 2018

Locatie:  Eindhoven - Strijp S

Tijd:  13.00 17.00 uur

Prijs:  50,= incl koffie, thee, water, koek en excl. vervoer

Voor wie? Om deel te kunnen nemen aan deze workshop dien je in het bezit te zijn van een spiegelreflexcamera of systeemcamera. Wij raden je aan een statief mee te nemen, maar dit is niet verplicht. Daarnaast heb je basiskennis van diafragma, sluitertijd en ISO-waarde en kan je dit zelfstandig instellen op je camera.
Tevens beheers je de bediening van je flitser als je deze op je camera gebruikt.
Aantal deelnemers: minimaal 4 en maximaal 6 personen, dit om de aandacht maximaal te verdelen en iedereen een gelijke kans te geven om het fotograferen in deze omgeving onder de knie te krijgen.

Wat neem je mee?  
Camera met jou lenzen, statief, genoeg volle accu's, genoeg lege SD kaartjes, filters voor je lens, mobiele telefoon en natuurlijk jouw enthousiasme.

Heb je vragen?
Mail me even naar info@mfoto.nl of bel 06-19449288