• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

Veel mensen beginnen vol enthousiasme aan het fotograferen met hun nieuwe camera, maar de gebruiksaanwijzing 

is meestal een onding, dus blijft de camera vaak op de automatische stand staan.

Dat is erg jammer, want jouw camera biedt zoveel meer mogelijkheden.

Deze mogelijkheden kunnen worden geleerd in een mix van theoretische uitleg en direct toepassen op jouw camera.

Winter/voorjaarscursus 2023

Maandagavond 23 januari, 13 februari, 6 en 27 maart en 17 april 2023 - VOL

Deze cursus wordt gegeven in De Boerderij, Leeuwstraat 2, 5694 VR Son en Breugel 

Cursusinhoud:  5 lesavonden

Elke les krijg je opdrachten mee die je thuis oefent.

Les 1: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieën, waarin je de eerste stappen zet om de knopjes op jouw camera te leren kennen.

We gaan in op lenzen, beeldkwaliteit, beeldformaat, transportstanden, diafragma, sluitertijd en ISO, over- en onderlichten van een foto.

Uitleg van de opdrachten les 1.

Les 2: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieën, waarin de concepten van les 1 in het kort herhalen en verder gaan met het leren van de knopjes op je camera.

We gaan in op lichtmeetmethoden, beeldstabilisatie, scherpstellen bij stilstaand beeld en bewegend beeld, scherpstelpunt, scherptediepte.

Bespreken opdrachten les 1 en uitleg van opdrachten les 2.

Les 3: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieles, waar op witbalans, belichtingsvergrendeling, bracketing, betere actiefoto's maken (bewegend / stilstaand beeld fotograferen)

Bespreken opdrachten les 2 en uitleg van opdrachten les 3.

Les 4: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieles waar we leren fotograferen met de ingebouwde flitser.

Ook bekijken we een inspiratie-dvd waarop alles wat we hebben geleerd nog eens besproken wordt.

Bespreken opdrachten les 3 en uitleg van opdrachten les 4.

Les 5: (aanvang 19.00-21.30 uur)

A. Praktijkles Winter/voorjaarscursus 2023 maandagavond 17 april 2023 van 19.00-21.30 uur

Praktijkles, waarin we samen in de binnenstad van Eindhoven foto's gaan maken.

Alle aspecten hebben betrekking op deze uitvoeringspraktijk. 

In deze praktijkles kun je hulp vragen in praktijksituaties waar je op dat moment tegenaan loopt. 

Cursusmateriaal:

U krijgt een cursusboek dat naadloos aansluit bij de theorie in de les.

Dit gebruikt u tijdens de cursus en na de cursus kunt u deze bewaren als naslagwerk.

Cursusprijs:  € 149,= incl cursusboek

Er wordt gekozen om eens per 3 weken een les te geven, om voldoende tijd te hebben om de oefeningen te oefenen.

Let op:  de groep heeft maximaal 8 leerlingen.

U dient het cursusgeld uiterlijk 10 dagen voor aanvang van de cursus te betalen.

Uiteraard is uw cursusplekje na inschrijving wel voor u gereserveerd.

Deze cursus is geschikt voor een digitale spiegelreflexcamera, systeemcamera en instelbare compactcamera.

Interesse? Schrijf je in!