• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

Veel mensen beginnen vol enthousiasme aan het fotograferen met hun nieuwe camera, maar de gebruiksaanwijzing 

is meestal een onding, dus blijft de camera vaak op de automatische stand staan.

Dat is erg jammer want jouw camera biedt zoveel meer mogelijkheden.

Deze mogelijkheden worden aangeleerd in een mix van theorie uitleg en direct toepassen op jouw camera.

Najaarscursus 2022

Maandagavond 19 september, 10 en 31 oktober, 21 november en 12 december 2022

Deze cursus wordt gegeven in De Boerderij, Leeuwstraat 2, 5694 VR Son en Breugel 

Cursusinhoud:  5 lesavonden

Elke les krijg je opdrachten mee die je thuis oefenen.

Les 1: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieles, waarin je de eerste stappen zet om de knopjes op jouw camera te leren kennen.

We gaan in op lenzen, beeldkwaliteit, beeldformaat, transportstanden, diafragma, sluitertijd en ISO, over- en onderbelichten van een foto.

Uitleg van de opdrachten les 1.

Les 2: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieën, waarin de begrippen van les 1 in het kort herhalen en verder gaan met het leren van de knopjes op je camera.

We gaan in op lichtmeetmethoden, beeldstabilisatie, scherpstellen bij stilstaand beeld en bewegend beeld, scherpstelpunt, scherptediepte.

Bespreken opdrachten les 1 en uitleg van opdrachten les 2.

Les 3: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieles, waar op witbalans, belichtingsvergrendeling, bracketing, betere actiefoto's maken (bewegend / stilstaand beeld fotograferen)

Bespreken opdrachten les 2 en uitleg van opdrachten les 3.

Les 4: 19:25 aanwezig, aanvang 19.30-21.30 uur

Theorieles waar we leren fotograferen met de ingebouwde flitser.

Ook bekijken we een inspiratie DVD waarin alles wat we geleerd hebben nog eens besproken wordt.

Bespreken opdrachten les 3 en uitleg van opdrachten les 4.

Les 5: (aanvang 19.00-21.30 uur)

Praktijkles Najaarscursus 2022 maandagavond 12 december 2022 van 19.00-21.30 uur

Praktijkles, waarin we samen in de binnenstad van Eindhoven foto's gaan maken.

Alle aspecten die betrekking hebben op deze uitvoeringspraktijk. 

In deze praktijkles kun je hulp vragen in praktijksituaties waar je op dat moment tegenaan loopt. 

Cursusmateriaal:

U krijgt een cursusboek dat naadloos aansluit bij de theorie in de lessen.

Dit gebruikt u tijdens de cursus en na de cursus kunt u deze bewaren als naslagwerk.

Cursusprijs:  € 149,= incl cursusboek

Er is gekozen om eens per 3 weken een les te geven, om voldoende tijd te hebben om de oefeningen te oefenen.

Let op:  de groep heeft maximaal 7 cursisten.

U dient het cursusgeld uiterlijk 10 dagen voor aanvang van de cursus te betalen.

Uiteraard is uw cursusplekje na inschrijving wel voor u gereserveerd.

Deze cursus is geschikt voor een digitale spiegelreflexcamera, systeemcamera en instelbare compactcamera.

Interesse? Schrijf je in!