• darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg
  • darkblurbg

Veel mensen beginnen vol enthousiasme aan het fotograferen met hun nieuwe camera, maar de gebruiksaanwijzing 

is meestal een onding, dus blijft de camera vaak op de automatische stand staan.

Dat is erg jammer want jouw camera biedt zoveel meer mogelijkheden.

Deze mogelijkheden worden jou aangeleerd in een mix van theorie uitleg en direct toepassen op jouw camera.

Zomercursus 2021

1 - Dinsdagavond 15 en 29 juni en 6, 13 en 20 juli 2021

2 - Woensdagavond 9, 23 en 7 juli, 14 en 21 juli 2021

De zomercursussen worden gegeven in Het Vestzaktheater, Kerkstraat 2, 5691 AK Son.

Najaar / wintercursus 2021

1 - Dinsdagavond 7 en 28 september, 19 oktober, 16 november en 7 december 2021

2 - Dinsdagavond 21 september, 12 oktober, 9 en 30 november en 21 december 2021

De najaar/wintercursussen worden gegeven in Cursuscentrum De Boerderij, Leeuwstraat 2, 5694 VR Breugel.

Let op: de groep heeft maximaal 7 cursisten ivm de corona , dus wacht niet te lang met inschrijven.

Geef aan of dat je aan cursus 1 of 2 zomer of najaar/winter 2021 gaat deelnemen.

Alle cursussen zijn identiek allen de datums zijn anders.

Cursusinhoud:  5 lesavonden

Elke les krijg je opdrachten mee die je thuis kunt oefenen.

Les 1: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur

Theorieles, waarin je de eerste stappen zet om de knopjes op jouw camera te leren kennen.

We gaan in op lenzen, beeldkwaliteit, beeldformaat, transportstanden, diafragma, sluitertijd en ISO, over- en onderbelichten van een foto.

Uitleg van de opdrachten les 1.

Les 2: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur

Theorieles, waarin de begrippen van les 1 in het kort herhalen en verder gaan met het leren van de knopjes op je camera.

We gaan in op lichtmeetmethoden, beeldstabilisatie, scherpstellen bij stilstaand beeld en bewegend beeld, scherpstelpunt, scherptediepte.

Bespreken opdrachten les 1 en uitleg van opdrachten les 2.

Les 3: (19:45 aanwezig, aanvang 20:00-22:00 uur)

Theorieles, waar we ingaan op witbalans, belichtingsvergrendeling, bracketing, betere actiefoto's maken (bewegend / stilstaand beeld fotograferen)

Bespreken opdrachten les 2 en uitleg van opdrachten les 3.

Les 4: (19:45 aanwezig, aanvang) 20:00-22:00 uur

Theorieles waar we leren fotograferen met de ingebouwde flitser.

Ook bekijken we een inspiratie DVD waarin alles wat we geleerd hebben nog eens besproken wordt.

Bespreken opdrachten les 3 en uitleg van opdrachten les 4.

Les 5: (19:25 aanwezig, aanvang 19.30-22:00 uur)

1 - Praktijkles Zomercursus 2021 dinsdagavond 20 juli 2021 van 19.30-22.00 uur

2 - Praktijkles Zomercursus 2021 woensdagavond 21 juli 2021 van 19.30-22.00 uur

1 - Praktijkles Najaar/Winter cursus 2021 dinsdagavond 7 december 2021 van 19.30-22.00 uur

2 - Praktijkles Najaar/Wintercursus 2021 dinsdagavond 21 december 2021 van 19.30-22.00 uur

Praktijkles, waarin we samen in de binnenstad van Eindhoven foto's gaan maken.

Alle aspecten die in de theorielessen zijn behandeld  worden in deze praktijkles uitgevoerd. 

In deze praktijkles kun je hulp vragen in praktijksituaties waar je op dat moment tegenaan loopt. 

Cursusmateriaal:

U krijgt een cursusboek dat naadloos aansluit bij de theorie in de lessen.

Dit gebruikt u tijdens de cursus en na de cursus kunt u deze bewaren als naslagwerk.

Cursusprijs:  € 145,= incl cursusboek

Duur duurt elke les 2 uur, met uitzondering van de praktijkavond (les 5).

Er is gekozen om eens per 3 weken een les te geven, om voldoende tijd te hebben om de oefeningen te oefenen.

Let op:  de groep heeft maximaal 7 cursisten vanwege corona.

U betaalt het cursusgeld 1 week voordat de cursus start dit vanwege coronajaar.

Uiteraard is uw cursusplekje na inschrijving wel voor u gereserveerd.

Deze cursus is geschikt voor een digitale spiegelreflexcamera, systeemcamera en instelbare compactcamera.

Interesse? Schrijf je in!